Festiwale >> Stalowa Wola >> 1998, VIII Festiwal
Główna
News
Robert Grudzień
Festiwale
Galeria
Przyjaciele
Pomoc/akcje charytatywne
Linki
Mapa strony
Kontakt
Organy


  Logowanie


VIII

LETNIE

KONCERTY FESTIWALOWE

KLASZTOR BRACI MNIEJSZYCH KAPUCYNÓW

STALOWA WOLA - ROZWADÓW 1998

WTORKI GODZ. 19.00

07 LIPIEC - 06 WRZESIEŃ

Strona -Organizatorzy

KOMITET HONOROWY

Ryszard Modelski OFM Cap - Prowincjał Krakowskiej Prowincji Braci Mniejszych Kapucynów

Wiktor Stasiak - Wojewoda Tarnobrzeski

Alfred Rzegocki - Prezydent Miasta Stalowej Woli

Kate Delaney - Attache Kulturalny Ambasady Amerykańskiej w Warszawie

Helga Schmidt - Dyrektor Instytutu Kultury Austriackiej w Warszawie

Ambasada Szwajcarska w Warszawie

Szwajcarska Fundacja “Pro Helvetia”

 

KOMITET ORGANIZACYJNY

Stanisław Szczepan Król OFM Cap - Gwardian

Klasztoru Braci Mniejszych Kapucynów w Stalowej Woli

Robert Grudzień - Prezes Fundacji im. Mikołaja z Radomia, Dyrektor festiwalu

Magdalena Pamuła-Dyrektor Państwowej Szkoły Muzycznej w Stalowej Woli

Bogusław Szwedo - Dyrektor Radia “Leliwa”

Dionizy Garbacz - Dyrektor Wydawnictwa “Sztafeta”

Piotr Jackowski - Asystent dyrektora festiwalu, prowadzenie koncertów

Jolanta Krzykwa - Naczelnik Biura informacji i Promocji Miasta Stalowej Woli

Ryszard Pastuszak - Dyrektor Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Wojewódzkiego w Tarnobrzegu

Stanisław Król - współpraca

Zofia Ziomek - Centrum Językowe “Conversation”

Slava Kowalinski - Manager festiwalu

PATRONAT; RADIO “LELIWA” , WYDAWNICTWO “SZTAFETA”

TELEWIZJA MIEJSKA STALOWA WOLA

 

Biuro festiwalu: Klasztor Braci Mniejszych Kapucynów

Stalowa Wola, ul. Klasztorna 27 tel. 015 / 844 47 13

Biuro Informacji i Promocji Miasta Stalowej Woli

Stalowa Wola, Pl. Wolności 7

tel.015/842 41 51 w.209, 842 04 54, fax 842 79 85

Dyrektor festiwalu: Robert Grudzień

Asystent dyrektora festiwalu, prowadzenie koncertów: Piotr Jackowski

WSPÓŁPRACA

MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL MUZYKI ORGANOWEJ I KAMERALNEJ LEŻAJSK- RADOM - OROŃSKO

KALENDARZ KONCERTÓW

KLASZTOR BRACI MNIEJSZYCH KAPUCYNÓW

STALOWA WOLA - ROZWADÓW

WTORKI 19. 00

7 lipca

Verena Steffen - flet /Szwajcaria/

Olivier Eisenmann - organy /Szwajcaria/

14 lipca

Lucas Chorosiński - organy /Kanada/

Monique Letourneau - sopran /Kanada/

21 lipca

Katarzyna Lech - skrzypce/Warszawa/

Przemysław Kapituła - organy /Warszawa/

28 lipca

Agnieszka Antonik - wiolonczela /Katowice/

Zygmunt Antonik - organy /Katowice/

4 sierpnia

Ferdinand Klinda - organy /Słowacja/

11 sierpnia

June Kean- organy /USA/

Romuald Erenc - gitara /Sieradz/

18 sierpnia

Anna Stopińska - skrzypce /Rzeszów/

Jan Szydło - organy /Łańcut/

25 sierpnia

Georgij Agratina - fletnia Pana

Robert Grudzień - organy

6 września /niedziela/

Wiesław Ochman - tenor

Robert Grudzień - organy

Program Festiwalu

7 lipca

Verena Steffen - flet /Szwajcaria/

Olivier Eisenmann - organy /Szwajcaria/

PROGRAM

Leonardo Vinci - Sonate D-dur fur Flote und Basso continuo

1690-1730 Adagio, Allegro, Largo, Presto, Pastorella

Nicolaus Bruhns - Preludium i fuga e-moll

1665-1697

Marin Marais - “Les Folles d`Espagne” na flet solo

1656-1728

Johann Sebastian Bach - Fuga sopra Magnificat BWV 733

1685-1750

W.A.Mozart - Serenade III, C-dur, KV 439b fur Flote und Basso continuo

1756-1901 Allegro, Menuetto, Adagio, Menuetto, Rondo

Joseph Rheinberger - Passacaglia e-moll, op. 156, nr 11 na organy solo

1839-1901

Will Eisenmann - Meditationen, op.88 /1975/ fur Floete B.C.

1906-1992

Max Reger - Introduktion und Passacaglia d-moll

1873-1916

14 lipca

Lucas Chorosiński - organy /Kanada/

Monique Letourneau - sopran /Kanada/

PROGRAM

Jan Pieterszon Sweelinck -Wariacje ”Mein Junges Leben”

1562-1621

Alessandro Scarlatti - Le Violette

1660-1725 - Mio tesoro per te moro

Johann Sebastian Bach - Wenn wir in hoechsten noeten sein

1685-1750

Antonio Vivaldi - Concerto a-moll /Tr.J.S.Bach/

1675-1741

Johann Sebastian Bach - Aria “Bist du bei mir”

1685-1750 - Aria “Schafe konnen sicher weiden” z Kantaty BWV 208

Wolfgang Amadeusz Mozart - Epstle Sonata K.336

Giovanni Battista Pergolesi - Cujus animam ze Stabat Mater

1710-1736

Franciszek Schubert - Ave Maria

1797-1828

Cesar Franck - Preludium, fuga i wariacje h-moll

1822-1890

Wolfgang Amadeusz Mozart - Exsultate, jubilate K.165

1756-1791 Recitativo i Larghetto

Allegro non troppo /Alleluja/

Eugene Gigout - Toccata h-moll

1844-1925

21 lipca

Katarzyna Lech - skrzypce/Warszawa/

Przemysław Kapituła - organy /Warszawa/

PROGRAM

Jan Sebastian Bach - Preludium i fuga G-dur

Jerzy Fryderyk Hä ndel - Sonata E-dur op.1 nr 15

Ludwig van Bethoven - “Stü che fü r die Spieluhe”

- Adagio

- Scherzo

- Allegro

Tomasso Albinoni - Adagio g-moll

Leon Boë llman - Suita Gotycka

- Introdukcja - Chorał

- Menuet gotycki

- Modlitwa

- Toccata

28 lipca

Agnieszka Antonik - wiolonczela /Katowice/

Zygmunt Antonik - organy /Katowice/

PROGRAM

Louis Nicolas Clerambault - Suit du Premier Ton

G.B.Pergolese - Aria na wiolonczelę

Samuel Scheidt - Fantazja

Antonio Caldara - Sonata D-dur na wiolonczelę i organy

Kancjonał Sióstr Klarysek ze Starego Sącza - 2 arie na organy

Benedetto Marcello - Sonata C-dur na wiolonczelę i organy

Wolfgang Amadeus Mozart - Ave Verum Corpus

Jan Sebastian Bach - 3 Chorały

“Wachet auf ruft uns Stimme” BWV 645

“Jesus bleibet meine Freude” z Kantaty 147

“Herr Christ, der einige..” BWV 601

- III Suita C-dur na wiolonczelę solo

Francois Couperin - La Triomphante”

- Premiere Partie - “Bruit de gverre”

Franciszek Schubert - Ave Maria

Jan Sebastian Bach - Aria z III suity orkiestrowej D-dur BWV 1068

Henry Purcell - “Trumpet Tune”

 

4 sierpnia

Ferdinand Klinda - organy /Słowacja/

PROGRAM

Tabulatú ra z Levoc e: Suita I.

(1641)(Intrada, Chorea ex A,B,C,D,E,F,G,H, Scienta ex nihilo)

Johann Sebastian Bach: Fanta zia a Fuga a-moll, BWV 561

(1685-1750) Chorá l “”Erbarm dich mein”, BWV 721

“Schmü cke dich, o liebe Seele”, BWV 756

Passacaglia a Fuga, BWV 582

Jan K. Kuchar : Fantasia pastoralis g-moll

(1751-1829)

Franz Liszt: Prelú dium a Fuga na meno B-A-C-H

(1811-1886)

 

11 sierpnia

June Kean- organy /USA/

Romuald Erenc - gitara /Sieradz/

PROGRAM

L. Mulet -Carillon-Sortie

Dietrich Buxtehude - Preludium i fuga D-dur

Wojciech Długoraj - Villanella

Fernando Sor - Wariacja na temat W.A. Mozarta op.9

Louis Vierne - Utwory w starym stylu

Jan Sebastian Bach - Preludium i fuga G-dur

Mauro Giuliani - La Rosa

Józef Haydn - Suite for Musical Clock

Johann Kaspar Mertz - Fantazja Węgierska

Franciszek Liszt - Preludium i fuga n.t. B-A-C-H

18 sierpnia

Anna Stopińska - skrzypce /Rzeszów/

Jan Szydło - organy /Łańcut/

PROGRAM

Utwory z Tabulatury Jana z Lublina.

J.S. Bach - Aria z Suity D-dur

J. Podbielski - Preludium

A. Corelli - Sonata op.5 nr 8 (skrzypce i organy)

Preludio. Largo

Allemanda. Allegro

Sarabanda. Largo

Giga. Allegro

J.S. Bach - Preludium i fuga c-moll BWV 546

F. M. Veracini - Largo

J.S. Bach - Sonata a-moll na skrzypce solo

Andante, Allegro.

J.S. Bach - Chorały: “Wachet auf, ruft uns die Stimme” (BWV 645)

“Jesus bleibet meine Freude” (kantata 147)

F. Schubert - Ave Maria

C. Franck - Fantasie A-dur

25 sierpnia

Georgij Agratina - fletnia Pana

Robert Grudzień - organy

PROGRAM

Jan z Lublina /XVI / - 9 tańców

Wolfgang Amadeusz Mozart /1756-1791/ - Andante C-dur, - Marsz Turecki

Jan Sebastian Bach /1685-1750/ - Preludium i fuga c-moll BWV546 - Preludium chorałowe ”Erbaum` dich mein, o Herre Gott”BWV 721

Josef Haydn /1732-1809/ - Serenada

Jan Sebastian Bach - Charles Gounod /1818-1893/ -Ave Maria

Mieczysław Surzyński - Improwizacja n.t. pieśni kościelnej ”Święty Boże”op. 38

Tomasso Albinoni /1671-1750/ - Adagio g-moll

Georg Fryderyk Haendel /1685-1759/ - Largo z opery Kserkses - Halleluja - tr. Th. Dubois

6 września /niedziela/

Wiesław Ochman - tenor

Robert Grudzień - organy

Program:

Leopold Mozart - 6 utworów “Poranek i Wieczór”

Adolf Doss - Ave Maria

Pietro Mascagnani - Ave Maria

Anonim - Almande de La nonette, Allemande Loreyne

Franciszek Schubert - Ave Maria

Luigi Luzzi - Ave Maria

Ludvig van Beethoven - Suita zegarowa

Cesar Franck - Panis Angelicus

Jan Sebastian Bach - Chorał n.t.”Erbaum ` dich mein, o Herre Gott”

Alessandro Stradella - Aria kościelna “Pieta Signore”

 

 

Noty biograficzne

Georgij Agratina - urodzony w 1948 roku w Mołdawii, na granicy
z Bukowiną. Od 5-go roku życia uczył się gry na skrzypcach
oraz fletni Pana u Fiodora Kaptari, który prowadził

zespół instrumentów folklorystycznych. Kolejno kontynuował

naukę w szkole średniej i Konserwatorium Muzycznym

w Kijowie. Od 1970 roku jest solistą Narodowej Orkiestry

Instrumentów Ludowych oraz profesorem Akademii Muzycznej

w Kijowie. Koncertował z z najbardziej prestiżowymi orkiestrami symfonicznymi oraz jako solista w Rosji, Niemczech, Francji, Kanadzie, USA (wielokrotne tournee koncertowe), Mongolii, Holandii, Polsce oraz na Mołdawii, Ukrainie
i w Rumunii. W programie a
rtysta prezentuje muzykę narodową; ukraińską, mołdawską, rumuńską, oraz klasyczną i rozrywkową.. Skomponował wiele utworów oraz dokonał opracowań dla orkiestr kameralnych, symfonicznych i zespołow kameralnych. Jego kompozycje zostały wykonane oraz nagrane przez rozgłośnie radiowe w wielu krajach Europy wschodniej i zachodniej. Posiada również na swoim koncie nagrania płytowe (w Polsce m.in. DUX) oraz telewizyjne w krajach których wystepował. W tym roku obchodzi jubileusz 30-lecia pracy artystycznej. W Polsce współpracuje jako solista Fundacji im. Mikołaja z Radomia.

Agnieszka Antonik urodziła się w Toruniu. Naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 6 lat. Szkołę muzyczną ukończyła w 1985 r. w Gdańsku. Studia odbywała w Gdańsku, a potem w Katowicach w klasie wiolonczeli Leona Mielimąki; ukończyła je w 1990 r.

Współpracowała z Wielką Orkiestrą Polskiego Radia i Telewizji, z orkiestrą kameralną Camerata Impuls, a także z zespołem muzyki dawnej Capella Academica.

Występuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą. W 1995 roku dokonała nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia. Obecnie współpracuje z Państwową Operą Śląską w Bytomiu. Jest założycielką zespołu wiolonczel Quatrocelto.

Zygmunt Antonik --pierwszych lekcji gry na fortepianie udzielała mu siostra, dalsza edukacja muzyczna zaowocowała dyplomem Średniej Szkoły Muzycznej w Zabrzu, w której kształcił się przez 6 lat w klasie organów Łucji Krosny-Widerowej. Szkołę tę ukończył z wyróżnieniem w 1976 roku. W tym samym roku rozpoczął studia w katowickiej Akademii Muzycznej w klasie organów Henryka Klaji, Maurycego Merunowicza i Joachima Grubicha. W roku 1980 brał udział w pierwszym Kursie Organowym w Kamieniu Pomorskim, a w sierpniu tego samego roku jako stypendysta Rządu Belgijskiego uczestniczył w Mistrzowskim Kursie Organowym w Mechelen k. Brukseli prowadzonym przez wybitnego organistę, kompozytora i pedagoga Flor Peetersa. W latach 1995 - 1996 odbył studia podyplomowe w zakresie gry organowej pod kierunkiem prof. Juliana Gembalskiego. Już będąc studentem występował jako solista i kameralista biorąc udział w licznych festiwalach muzyki organowej i kameralnej w kraju i poza granicami kraju (Belgia, Republika Czeska, Niemcy, Szwecja, Włochy, Hiszpania). Jest założycielem zespołu muzyki dawnej Capell Academica, z którym występuje wykonując muzykę epoki baroku. Dokonał nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, a także dla Telewizji Hiszpańskiej. Prawykonywał utwory wybitnych polskich kompozytorów, m.in. A. Glinkowskiego, R. Gabrysia, R. Hetmańczyka, A. Lasonia, W. Cienciały, E. Bogusławskiego, B. Szabelskiego. Propaguje muzykę organizując koncerty muzyki organowej i kameralnej w kościołach Górnego Śląska. Zajmuje się również działalnością pedagogiczną jako pracownik katowickiej Akademii Muzycznej oraz cieszyńskiej Filii Uniwersytetu Śląskiego. Jest założycielem i współorganizatorem klasy organów w PSM I i II stopnia im. M. Karłowicza w Katowicach.

Łukasz Chorosiński ur. w roku 1955 w Warszawie. Naukę gry na organach rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Józefa Elsnera w Warszawie pod kierunkiem Tadeusza Jarzęckiego. Po ukończeniu szkoły średniej rozpoczął studia wyższe w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina studiując organy w klasie Feliksa Rączkowskiego uzyskując dyplom w roku 1979. Przez ten okres czasu brał czynny udział w życiu artystyczno - muzycznym gdzie występował na licznych festiwalach organowych.

W roku 1980 wyjechał do Belgii gdzie rozpoczął studia kompozycji pod kierunkiem Willem’a Kersters’a w Królewskim Konserwatorium Muzycznym w Antwerpii. W roku 1982 przybył do Kanady początkowo do Montrealu gdzie w latach 1982-1987 związany był z działalnością muzyczną, pełniąc jednocześnie funkcję asystenta - organisty w “Sanctuaire de Marie-Reine des Coeures”. W roku 1988 przeniósł się do St. Catharines-Ontario obejmując powierzone mu stanowiska: Titular Organist i Director of Music w Katedrze St. Catherine of Alexandria, gdzie przebywa obecnie prowadząc również klasę organów na uniwersytecie “Brock Uniwersyty” w St. Catharines.

Robert Grudzień - studia w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz
w Musikhochschule w Duesseldorfie w klasie prof. Mirosława Pietkiewicza i Christopha Schoenera /organy/, Wernera Smigielskiego /klawesyn/, Kajetana Mochtaka /fortepian/. Jako stypendysta fundacji muzycznej w Zurichu odbył kurs mistrzowski u prof. J.Guillou oraz w klasie D.Rotha, H.Haselboecka, G.Boveta, L.Rogga. Koncertuje na terenie całego kraju oraz za granicą m.in. (Austria, Czechy, Finlandia, Słowacja, Łotwa, Niemcy, Francja,
Włochy, Hiszpania, Szwajcaria, Rosja, Ukraina, Ameryka Pólnocna). Dokonał wielokrotnych nagrań płytowych, radiowych
i telewizyjnych. Bardzo często występuje w duecie z tenorem Wiesławem Ochmanem, flecistą Grzegorzem Olkiewiczem, sopranistką Yoshiko Harą,
Wolfgangiem Ebnerem - róg alpejski, wiolonczelistą W.Panhoferem oraz Georgijem Agratiną /fletnia Pana/. W 1990 r. otrzymał nagrodę Komitetu d/s Radia i Telewizji za twórczość radiową. W 1991 i 1992 roku otrzymał stypendium twórcze Wojewody Radomsk
iego w dziedzinie muzyki.
Pełniąc funkcję Prezesa Fundacji im. Mikołaja z Radomia, współorganizuje

wiele koncertów i festiwali na terenie całej Polski. Jest powoływany w charakterze konsultanta do opiniowania projektów nowych instrumentów a także remontów i restauracji historycznych organów. Otrzymał szereg dyplomów, nagród i wyróżnień od Wojewody Rzeszowskiego, Radomskiego, Prezydenta Miasta Radomia oraz Ministerstwa Kultury i Sztuki.
W roku 1996 obchodził jubileusz 10-lecia pracy artystyczne
j. Czytelnicy “Gazety Wyborczej” przyznali mu tytuł Radomiania Roku 1994. Jest honorowym obywatelem m. Leżajska.

Przemysław Jakub Kapituła urodził się w 1965 r. w Warszawie. W 1990 r. ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Józefa Serafina. Pobierał również lekcje prywatne w zakresie gry na fortepianie u prof. Kajetana Mochtaka. Muzyk uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów: N. Danbyiego, D. Rotha, M. Ślechtę, G. Bovela..

Artysta regularnie koncertuje w kraju i zagranicą, współpracuje z solistami, chórami oraz zespołami orkiestrowymi. Specjalne miejsce w jego zainteresowaniach zajmuje twórczość wybitnych organistów polskich: Mieczysława Surzyńskiego (1866-1924) i Feliksa Nowowiejskiego (1877-1946).

Będąc dyrektorem Fundacji Festiwal Muzyki Sakralnej jest inicjatorem i dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej w Warszawie oraz Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej “Organy Archikatedry” w Warszawie. Muzyk jest również współtwórcą wielu przedsięwzięć artystycznych na terenie Warszawy i Polski.

Artysta dokonał licznych nagrań radiowych, telewizyjnych i na płytę CD.

June Kean wykonuje utwory utwory kompozytorów od renesansu do współczesności. Studiowała na Pólnocnym Uniwersytecie w Texasie w klasie organów prof. D. Willinga i D. Petersa.

W 1978 roku uczestniczyła w Międzynarodowym Konkursie w Haarlemie,
a w 1980 r. występowała w rectalem organowym w Argentynie. Kolejno wystepowała jako solistka z Symfoniczną Orkiestrą w Spriengfield ze znaną “Symfonią Concertante” J.Yongena. Jako solistka brała udział w prestiżowych festiwalach: m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii, RFN, Ukrainie, Chinach. Prowadziła kursy mistrzowskie w krajach w których występowała. Jest profesorem Uniwe
rsytetu w Spriengfield, gdzie prowadzi klasę organów. Prezes Stowarzyszenia Organowego w USA. Jej studenci są laureatami wielu Międzynarodowych Konkursów Muzycznych.

Prof. dr Ferdinand Klinda, urodzony w 1929 r. w Koszycach jest jednym z czołowych organistów europejskich. Cieszy się wielkim rozgłosem, uczestniczył z ogromnym powodzeniem w najważniejszych festiwalach europejskich: w Wiedniu, Pradze, Lipsku, Paryżu, Rzymie, Rawennie. Koncertował w większości krajów europejskich, w USA, Kanadzie, Japonii, nagrał wiele płyt i programów radiowych i telewizyjnych. Krytycy zgodnie oceniają zalety jego gry: wierność stylistyczną, temperament artystyczny, mistrzowską registrację, głęboką muzykalność oraz precyzję techniczną.

Prof. Klinda wielokrotnie prowadził w różnych krajach seminaria i kursy mistrzowskie, m.in. w 1993 r. maił miejsce prowadzony przezeń kurs muzyki Oliviera Messiaena (którego Klinda jest wybitnym interpretatorem) w kościele św. Teresy w Łodzi.

Jest profesorem gry organowej w Akademii Muzycznej w Bratysławie.

Katarzyna Lech - ukończyła szkołę I i II stopnia im. K. Lipińskiego w Lublinie. Naukę kontynuowała w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w klasie skrzypiec
prof. M. Ławrynowicza. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich. Artystka regularnie koncertuje w kraju i za granicą m.in. w Austria, Niemcy, Szwajcaria, Luksemburg, Hiszpania, Belgia, Włochy, Grecja, Francja, Zjednoczone Emiraty Arabskie. Na stałę k. Lech związana jest z Operą Narodową w Warszawie.

Wiesław Ochman osobowość muzyczna nie wymagająca rekomendacji. Najsłynniejszy polski tenor, znany na największych estradach świata /La Scala, Metropolitan Opera, Covent Garden i wiele innych/ występował w towarzystwie największych gwiazd operowych pod batutą największych dyrygentów świata. Jego kunszt wokalny został utrwalony na płytach polskich i zagranicznych wytwórni oraz w radio i telewizji rodzimej i światowej. Wiesław Ochman jest artystą wszechstronnym. W kręgu jego zainteresowań lezy nie tylko opera, ale także muzyka oratoryjna a przede wszystkim pieśni. Mało znanym a zasługującym na uwagę nurtem jego działalności jest malarstwo, które było można podziwiać na nielicznych niestety wystawach autorskich wielkiego śpiewaka.

Anna Stopińska - ur. 1979 r. w Rzeszowie. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 10 lat. W tym roku ukończyła klasę skrzypiec w Liceum Muzycznym w Rzeszowie. Od 7 lat uczestniczy czynnie w Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie. Pomimo młodego wieku ma na swoim koncie liczne występy m.in. na: Festiwalu Muzycznym “Wieczory Muzyki Organowej i Kameralnej w Katedrze Rzeszowskiej, na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Leżajsku, jak też na Festiwalu Muzyki Kameralnej w Orońsku, gdzie grała wraz z pianistka z Yuko Kawai.

Jan Szydło - ur. 1954 w Krośnie. Szkoła muzyczna II stopnia w zakresie gry na fortepianie i organach. Ukończył w 1979 roku studia w Instytucie Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w zakresie muzykologii i gry na organach pod kierunkiem ks. prof. Karola Mrowca. Grę na organach studiował także pod kierunkiem prof. Klemensa Kamińskiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Koncertował w Polsce, Niemczech i we Włoszech. Jest organistą kościoła farnego w Łańcucie, prezesem Łańcuckiego Towarzystwa Muzycznego i dyrektorem Państwowej Szkoły Muzycznej oraz pedagogiem Archidiecezjalnego Studium Muzycznego w Przemyślu.

 

ORGANY FIRMY JANUSZA KAMIŃSKIEGO Z WARSZAWY

KLASZTOR BRACI MNIEJSZYCH KAPUCYNÓW

STALOWA WOLA - ROZWADÓW

ilość piszczałek 1.Subbas 16' 30 2.Kwinta 30 3.Oktawa 8' 30 4.flt kryty 8' 30 5.Chorał 4' 30 6.Mixtura 120 7.Bombard 16' 30

8.Burdon 16' 56 9.Pryncypał 8' 56 10.Flet rurkowy 8' 56 11.Gamba 8' 56 12.Oktawa 4' 56 13.Flet spiczasty 4' 56 14.Kwinta 56 15.Flet leśny 2' 56 16.Mixtura 280 17.Trąbka 8' 56

(żaluzjowy) 18.Flet kryty 8' 56 19.Salicet 8' 56 20.Pryncypał 4' 56 21.Flet rurkowy 4' 56 22.Sesquialtera od b 68 23.Oktawa 2' 56 24.Kwinta 56 25.Szarf 4x1' 224 26.Obój 8' 56 27.Tremolo

Razem piszczałek w organach 1,768 szt. Połączenia nożne: II-I I - ped. II - ped. Pedał nożny do żaluzji manuału II Traktura gry oraz rejestrowania mechaniczna. Projekt dyspozycji wykonanej przez firmę Janusza i Zygmunta Kamińskich przy współpracy Stanisława Króla ze Społecznego Komitetu Budowy Organów.